Beat that!
Beat that!
— percussie versus elektronica
Elke technologische vooruitgang is niet alleen een extensie van de menselijke mogelijkheden, maar meteen ook een amputatie. Met die dualiteit spelen Wim Henderickx en Serge Verstockt in hun nieuwe werken voor elektronica en percussie. In drie korte concerten krijgen percussie- en elektronische instrumenten een hoofdrol toebedeeld. Muziek die onvermijdelijk bij de keel grijpt.
Serge Verstockt schreef een nieuwe compositie BeatEmUp! voor slagwerk (Teun Verbruggen en Tsubasa Hori) en decap drumstel.
Het festival eindigt met DRIE van Verstockt als slotspektakel. Serge Verstockt componeerde DRIE in 2007. Het fantastische werk ging in première in deSingel na een intense samenwerking met Jan Fabre aan de muziektheaterproductie Requiem. Verstockt speelt op meesterlijke wijze met de fysieke muziekbeleving van de luisteraar. Verzet is onmogelijk. Van een zacht maar verontrustend ritselen in een pikdonkere concertzaal tot extatische drum and bass en (waarlijk) adembenemende klankvelden. Die muziek is dominant, grijpt bij de keel, onvermijdelijk. Negen jaar na datum maakt Verstockt een nieuwe versie van DRIE die in Concertgebouw zal uitgevoerd worden.
BeatEmUp!:
Teun Verbruggen - drums
Tsubasa Hori - drums
Met dank aan Decap Automatic Musical Instruments Herentals
DRIE:
Jaan Bossier - dirigent, klarinet
Teun Verbruggen - drums
Bruno Meeus - drums
Marcel Andriessen - drums
Tsubasa Hori - drums
Maarten Buyl - elektronica
Yutaka Oya - synth
Vlad Weverbergh - klarinet
Tom Jackson - klarinet
Thomas Moore - trombone
Ann Eysermans - contrabas
Serge Verstockt - artistieke leiding, elektronica
Dominik Boiy - PA
Nadar Summer Academy vervoegt DRIE
Marlies Cornelis
Wim Pelgrims
Taha Posman
Yassine Posman
Bram Rooses
Anna Vermeulen
Eveline Vervliet
He Wang
Kalender
© 2004-2024 ChampdAction